Veelgestelde vragen

Hoe kan ik contact opnemen met Natuura?
Je kunt ons bereiken via info@natuura.nl – ons klantenserviceteam staat klaar om je met plezier te helpen bij al je vragen!

Verzenden jullie wereldwijd?
Wij streven naar 100% klanttevredenheid. Om dit te waarborgen, vinden wij het essentieel om snel en efficiënt te kunnen reageren op vragen en serviceverzoeken. Daarom hebben wij er bewust voor gekozen om op dit moment uitsluitend binnen Nederland te verzenden.

Vanwaar verzenden jullie?
Afhankelijk van het type product dat je bestelt, wordt jouw bestelling verzonden vanuit één van onze zorgvuldig geselecteerde distributiecentra. Op deze manier kunnen wij een efficiënte levering en optimale productbeschikbaarheid garanderen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Omdat wij bestellingen zo snel mogelijk verwerken, moeten wijzigings- of annuleringsverzoeken binnen 12 uur na het plaatsen van de bestelling worden ingediend. Verzoeken na deze periode kunnen helaas niet meer worden ingewilligd. Je kunt je bestelling na ontvangst retourneren voor een volledige terugbetaling.

Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Wij accepteren alle gangbare betaalmethodes en betalingen via PayPal.

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?
Alle bestellingen worden direct verwerkt en verzonden vanuit het door ons geselecteerde magazijn. Houd rekening met extra verwerkingstijd tijdens feestdagen en uitverkoopperiodes. Bestellingen worden van maandag tot en met vrijdag verwerkt. Je bestelling wordt binnen 1-3 werkdagen na de besteldatum verwerkt en de dag erna verzonden. Let op: wij verzenden niet in het weekend.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Bestellingen worden doorgaans binnen 1 tot 2 weken na betaling geleverd. In uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld door logistieke vertragingen of verhoogde drukte bij onze distributiecentra, kan de levertijd oplopen tot maximaal 4 weken. Wij doen er uiteraard alles aan om jouw bestelling zo snel en zorgvuldig mogelijk te bezorgen.

Wat als ik mijn bestelling niet ontvang?
Als je je bestelling niet binnen 30 dagen na verzending hebt ontvangen, kom je in aanmerking voor een volledige terugbetaling.

Moet ik invoerrechten of belastingen betalen?
Hoewel de kans zeer klein is dat dit voorkomt, willen we je toch informeren over het volgende. Vanwege de huidige onzekerheden rondom internationale in- en exportregelgeving is het mogelijk dat bij levering van je bestelling invoerrechten en/of belastingen in rekening worden gebracht. Deze bijkomende kosten worden vastgesteld door jouw lokale douane en zijn volledig voor eigen rekening. Natuura is niet verantwoordelijk voor het vergoeden van deze kosten, noch voor eventuele vertragingen die ontstaan als gevolg van douanecontroles. Voor gedetailleerde informatie adviseren wij om contact op te nemen met het douanekantoor in jouw land.

Hoe retourneer ik een artikel?
Neem contact met ons op via info@natuura.nl.

Wat als het/de ontvangen artikel(en) defect, verkeerd of beschadigd zijn?
Neem direct contact met ons op als je producten hebt ontvangen die incorrect, beschadigd of incompleet zijn. Vermeld je ordernummer, voeg foto's toe van de betreffende artikelen en relevante gegevens zodra je het pakket hebt ontvangen. Wij doen ons uiterste best om je situatie zo snel mogelijk op te lossen.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
Alle terugbetalingen worden uitgevoerd via de oorspronkelijke betaalmethode. Heb je met een credit- of debitcard betaald? Dan wordt het bedrag binnen 7-10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde artikel of de annuleringsaanvraag teruggestort op je kaart. Neem contact op met je kaartverstrekker voor informatie over wanneer de terugbetaling op je rekening wordt bijgeschreven. Heb je de terugbetaling nog niet ontvangen? Neem dan contact op met je bank of creditcardmaatschappij – het kan even duren voordat de terugbetaling zichtbaar is.